SEMA2008: Sean Hyland Motorsport GT500 King Cobra

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Fotos von Weblogs, Inc.

Shelby hatte mit dem Bau der Cobra eine einfache Idee verfolgt, große Motoren mit einem „kleinen“ Auto zu kombinieren. Herausgekommen ist ein Sportwagen der 60’iger, welcher noch heute lebt und vor allem begeistert! Neben diversen Kits, bietet Shelby seine eigene Version der Cobra mit der Chassisnummer CSX4000 an. Der Verkäufer hat nurmehr zu entscheiden welcher Motor verbaut wird. Nevada Classivs, Inc. hat zusammen mit Sean Hyland Motorsport, aus Woodstock (Ontario in Canada), die King Cobra gebaut. Einen Aluminium 5,4L V8 aus einem Ford GT500 genommen, zusammen mit einem 2,8L Kenne Bell Kompressor ausgestattet und mit E85 Benzin befeuert! So erreicht diese Cobra eine Leistung von unglaublichen 1000PS. Natürlich wurden Bremsen, Fahrwerk und Aufhängung der Leistung angepasst und aufgewertet.

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Fotos von Weblogs, Inc.

PRESS RELEASE:

Mark Logan, President of Nevada Classics, Inc., a Las Vegas based Shelby Cobra, classic, and performance car dealer, and Sean Hyland, President of Sean Hyland Motorsport in Woodstock, Ontario Canada, will unveil the King Cobra at SEMA in Las Vegas, November 3 -7, 2008.

Sean Hyland, and his team, fitted a Guardsman Blue/Wimbledon White, CSX4000 series Shelby Cobra with an all aluminum, 1,000 horsepower, 5.4 liter modular engine, originally designed for the 2007-2009 Shelby GT500’s. It features a Kenne Bell supercharger and burns E85 ethanol.

Manufactured by Sean Hyland Motorsport, the engine is mated with the GT500’s six speed manual transmission. Along with a custom interior, brake, wheel, tire and suspension upgrades have been made to handle the extra horsepower, and keep the car on the ground.

„I approached Mark with the idea of building the ultimate Shelby Cobra street car several months ago“, said Hyland. „When I told Mark what I wanted to do, he said, ‚1,000 HP? That’s the craziest idea I’ve ever heard of . . . Let’s do it‘ “ While modification of the chassis was required to accommodate the 700 lb. engine, the results speak for themselves.

[Source: Nevada Classics, Inc./autoblog]

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